Het merk: Een lust voor het culinaire oog
De pannen van Le Creuset zijn een lust voor het oog. Wie kent niet de signature braadpan in bekend oranjerood? De potten, pannen en het kookgerei uit de collectie zijn er inmiddels in alle kleuren van de regenboog. En dat mag gezien worden! Door de klant én de partij die het verkopen moet. In opdracht van Le Creuset ontwikkelden wij daarom een magazine. Of eigenlijk: twéé magazines. Een voor B2C en een voor B2B.
Door de juiste ingrediënten springt dit lekkere blad er altijd uit
Van A tot Zetspiegel, dit hebben we gedaan
Magazines maken is een vak apart... Hoe zorg je voor een mooie cadans? Wat is de perfecte verhouding voor adembenemend beeld en catchy copy? Hét juiste recept bestaat niet, dat is voor elke klant anders. Voor Le Creuset vielen de ingrediënten allemaal op de juiste plek toen onze creatieven ermee aan de slag gingen. We ontwikkelden 2 verschillende magazines voor Nederland en België (in het Frans en Nederlands). Een trade magazine voor de resellers van Le Creuset. En het consumentenmagazine Bistro, boordevol inspiratie, culitips, recepten, foodtrends én uiteraard de nieuwe Le Creuset collectie. We waren betrokken vanaf de eerste schetsen voor de vormgeving tot het laatste telefoontje met de drukker om de verzendbestanden door te nemen.
Om van te smullen...
Ons meest recente werk is het magazine voor voorjaar 2021: Taste Adventure! In deze nieuwste uitgave van Le Creuset Bistro laten we de klant een culinaire wereldreis maken. Nieuwe kooktechnieken, recepten en het uitgebreide assortiment van Le Creuset: het staat allemaal weer in de schijnwerpers. Een uitgave om van te smullen!